شباب الحدين

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
شباب الحدين

منتديات شباب الحدين

3 مشترك

اين الموضوع الذى وضعته

حمزه أحمد

اين الموضوع الذى وضعته Empty اين الموضوع الذى وضعته

مُساهمة من طرف حمزه أحمد الخميس مارس 04, 2010 8:40 am

لقد زال الموضوع الذى كتبته ردا على موضوع اناقة الحجاب الذى فيه اللا حجاب بل المخالفة الصريحة للمبادىء التى رسخها لنا نبينا المهم انا مش عارف الموضوع راح فين يمكن راح لوحده او يمكن طار مع الهوا او يمكن واحد نفخ فيه طيره بعييييييييييد او يمكن وجع حد جامد فقرر انه يشيله بس هو مين الشخص ده ؟ فعلا حاجه محيره يللا بعدين الواحد بقى اما يحط موضوع ينسخه كذا مره بس يمكن برده يتمسح اصل ساعات الهوا بيبقى جامد فبيطير اى حاجه مش عارف اعمل ايه انا ما اكتبش احسن ولا ايه بس لو مكتبتش حايكون غلط ..... فعلا الموضوع محير . يالله ربنا يستر ............. انها الديموقراطيه
    المدير
    المدير
    Admin

اين الموضوع الذى وضعته Empty رد: اين الموضوع الذى وضعته

مُساهمة من طرف المدير الخميس مارس 11, 2010 4:55 pm

اخ حمزة دا مش اسلوب ترد بيه على موضوع
    دا ملتقى حوارى فكرى يرقى بنا نحو سمو فكرى عالى
    الرد اخ حمزة من المفترض ان يكون على اسلوب محترم

يقول الله تعالى " ادع الى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتى هى احسن "
    اسوب الدعوة لازم يكون ارقى من كده وبأسلوب راقى انا معاك انه غلط بس ماقدرش احذفه
    لأنى الموضوع جرد تعبير عن راى بس بأسلوب محترم

اين الموضوع الذى وضعته Yutuyt15
    اشراقة
    اشراقة

مُساهمة من طرف اشراقة الأربعاء مارس 17, 2010 6:17 pm

سوف يتم نقل هذا الموضوع الى
    قسم الشكاوى والاقتراحات
    اين الموضوع الذى وضعته 812m
    حمزه أحمد

اين الموضوع الذى وضعته Empty استاذى لو سمحت اسمعنى

مُساهمة من طرف حمزه أحمد الجمعة مارس 19, 2010 7:42 am

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على من لا نبى بعده عليه الصلاة والسلام اما بعد فيأستاذى الغالى استاذ محمد حضرتك بتقول ان الاسلوب اللى انا اتكلمت بيه فى موضوعى هذا كان لازم يكون ارقى من كده وانا اقدر نصيحتكم الغالية جدا ولكن لوضعتها فى موضعها كان افضل لان عدم الرقى ليس فى كونى علقت بلفظ سفالة على اشياء تستحق تلك فالكلمة موجوده فى العربية ولها مواضعها التى تطلق عليها فكونى اطلقتها على شىء محرم فاعتقد اننى لست مخطأ ولكن الواضح ان حضرتك فهمتنى خطأ وانا اقول لحضرتك اننى ماقلت هذه الكلمة لكاتب الموضوع ولا عرضت بها لاى شخص فى المنتدى لانكم جميعا اخوانى فأنا قلت سفالة على اللاحجاب الذى رأيته وعلى فكره انا ذكرت فى الرد انه ربما يكون كاتب الموضوع غير قاصد لوضع هذه الصور وانا احسبه على خير ولعله كذلك فإذا لوسمحت تذكرلى اى وضع اخر ترى اننى تحدثت فيه بغير رقى لعلى اصلح من نفسى وحضرتك ذكرت لى قوله تعالى ادع الى سبيل ربك بالحكمة الى اخر الايات فهل انا جرحت فى احد او شتمت احد بل قد قلت بأن كاتب الموضوع ربما يكون مخطا فأين موضع عدم الحكمة والغلظة إذا وبعدين يا أستاذى الفاضل كان الاولى لحضرتك انك تقول رأيك فى الصور دى مش تسيب الصور ومافيها من عصيان لله وتتكلم فى اشياء اخرى حتى لو انت فيها محق فهى اخف من تلك الصور وبعدين حضرتك بتقول لن ده منتدى ومفتوح للجميع الى اخره فهل هذا مبرر لتلك الاشياء مهما كان لنا منهج وهو القران وحضرتك كنت منزل موضوع وكنت جايب فيه رأى بان النقاب فرض فهل من المعقول بأن تنزل الموضوع ده وفى نفس الوقت ماتردش على الصور دى فهذا لا يعقل وايضا منهجنا السنة وما فيها من اصول لديننا فكل هذه الاشياء هى ميزان منتدانا ولكم مطلق الحرية ولكن فيما امر الله به فقط وانا احسب حضرتك على خير وعلى فكره انا بحبك جدا فى الله وبحترمك وبقدرك وعلشان كده بلوم عليك كتير فمتزعلش منى ومستنى ردك والله الموفق والهادى لما فيه الخير
    اشراقة
    اشراقة

مُساهمة من طرف اشراقة الجمعة مارس 19, 2010 8:40 am

جميــــــــــــــــــــــــل جدا
    انا طبعا ماشفتش موضوع الحجاب ولا التعليق ولا الحكاية كلها

لكن اللي لفت نظري
    الموضوع
    ومشاكل المنتديات
    والاختلاف في العرض

وانا اؤيد كثيرا ثقافة الاختلاف المتحضرة
    بارك الله فيكم